ه‍.ش. ۱۳۸۷ آبان ۲۵, شنبه

شدت گرفتن توطئه هاي دولت مبني بر تغيير ساختار شهرهاي سني نشين

سنی نیوز:منابع آگاه ازادامه توطئه‏های دولت به منظور تغییر در ساختار مناطق سنی نشین ایران خبر می دهند .

اهالی شهرستان جاسک از توابع استان هر مزگان از گسترش روز افزون تشیع وفعالیت های ضد سنی سخن می گویند.





به گزارش”سنی نیوز”شهرستان بندر جاسک از شهرستان‌های استان هرمزگان در جنوب ایران با جمعیتی با لغ برهشتاد هزار نفر ،داری سه بخش به نام های ” مرکزی ،ليردف وبشاگر “ که دوبخش مرکزی وليردف بندر جاسک با جمعیت اکثریت سنی وبخش بشاگر با جمعیت صددر صد شیعه زندگی می کنند.به تازگی با سیاست هایی که دولت احمدی نژاد در پیش گرفته با سرازیر کردن جمعیت شیعه بشاگر به شهر و روستاهای این شهرستان قصد شیعه کردن مردم این منظقه رادارند.
دولت با اسکان این مهاجرین در پشت نیرگاه برق محله ای رابه وجود آورده به اسم “ولی عصر”این محله در بین مردم به فساد و فحشا معروف است .به گفته یکی از اهالی: شخصی معروف به حاجی تاجری که از اهالی تهران است هدایت مردم این منظقه را بعهده گرفته تا جایی که دستور داده اکثر ارگانهای دولتی بخصوص اداره آموزش وپرورش جاسک اجازه ندارد روی حرف این ایشان که مشهور است به ضد سنی حرفی بزند.
در دهستان گابریگ روستای به نام نوروز کار که همه از شیعه های مهاجر هستند ، توسط دولت به این منطقه که در گذشته اکثر مردمانش سنی وبلوچ بودند آورده شده اند وبیشتر امکانات زندگی بصورت مجانی در اختبار آنان قرار داده اند.
مردم بلوچ جاسک باید اگاه باشید که دشمنان مان با این نقشه های شومشان می خواهند مذهب وهویت وغیرت را از دستمان بگیرند .

تبعات ناگوار سیاست تبعیض آمیز آموزش و پرورش در استخدام نیروهای بومی دامنگیر فرزندان منطقه می‌شود


تبعات ناگوار سیاست تبعیض آمیز آموزش و پرورش در استخدام نیروهای بومی دامنگیر فرزندان منطقه می‌شود


برای اینکه مدارس بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام بدهند لازم است که استقلال این مدارس حفظ شود. لذا مدارس دینی باید مستقل باشند و دولتی نباشند زیرا دولتها هراز گاهی عوض می‌شوند، دولتی می رود و دولتی دیگر روی کار می‌آید و هیچ کس نمی داند در آینده چه پیش می‌آید.

-------------------------------------------------------------------------------

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید: برای اینکه مدارس بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام بدهند باید استقلال آنها حفظ شود. حضرت شیخ الاسلام مولانا عبد الحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان خطبه های این هفته را با تلاوت آیه "هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون" آغاز کرده و در رابطه با علم سخنانی ایراد فرمود. مولانا عبدالحمید در ابتدا به بیان اهمیت علم به عنوان بهترین عطای خداوند به بشر پرداخته و زندگی بدون علم را زندگی ناموفق وبیهوده خواند و افزود: الله تعالی در قرآن فرموده‌اند که علم ودانش اولین چیزی است که بعد از خلقت آدم علیه السلام به او عطا شده است. ایشان در ادامه بیان مرتبه علم افزودند:علم حتی از ایمان هم مقدم است. از "لا اله الا الله" گفتن علم "لا اله الا الله" را داشتن لازم‌تر است. اگر کسی هزار بار کلمه "لا اله الا الله" را بخواند اما معنایش را نداند، برایش سودمند نخواهد بود.این جاست که خداوند فرموده: «فاعلم أنه لا إله لا الله» لذا بشر باید پیام و مفهوم لا اله الا الله را بداند. پس علم حرف اول را می‌زند اول باید علم باشد مرحله بعدی عمل است مسأله علم بسیار حیاتی است. همین علم بود که باعث شد فرشتگان در مقابل آدم علیه السلام سجده کنند آنجا مسأله ایمان مطرح نبود زیرا ایمان ملائکه از همه بالاتر است. مسأله عبادت و تسبیح و نماز و از این قبیل نیز مطرح نبود زیرا فرشتگانٍ معصوم، شب و روز الله را بندگی می‌کردند. تنها وجه برتری آدم بر فرشتگان که علت صدور دستور سجده تعظیمی آنان در مقابل آدم شد علم بود. امام جمعه زاهدان تصریح کرد: علم لازمۀ زندگی بشر است. علم لازمۀ احترام بشر است. بشر اگر در دنیا حرمتی حاصل نموده همه از برکت علم و دانش بوده است. و به وسیله علم است که استعداد های رشد و ترقی‌ بشر شکوفا می‌شود. مدیریت محترم دارالعلوم زاهدان در بیان اقسام علم به دو نوع علوم دنیوی که مربوط به حیات دنیا و پیشرفت دنیوی است و دیگری علوم آخرت و علم دین و شریعت اشاره کرده گفت:هر دو نوع علم لازمه زندگی بشر هستند و از طریق تعلیمات انبیا علیهم السلام به دست ما رسیده‌اند. با استفاده از علوم دنیا بهتر می توانیم از نعمت‌های الهی و استعدادهای خدا دادی استفاده کنیم. و با کمک علم آخرت می توانیم خود را اصلاح و تزکیه کنیم و یک انسان واقعی بشویم و جایگاه خود را دریابیم. ایشان پس از بیان اهمیت هر دو نوع علم به جایگاه ویژه علوم دینی اشاره کرده و تصریح کرد: این دو علم لازمه ترقی و پیشرفت انسان هستند اما علم دین بسیار از علم روز ضروری‌تر است زیرا هدایت و تزکیه جامعه و نجات از نفسانیات برای افراد جامعه بسیار ضروری است. و برای اینکه جامعه در مسیر وارستگی و مکارم اخلاق قدم بر دارد و به جامعه‌ای سالم تبدیل بشود و از بت پرستی نجات بیابد نیاز به علم و هدایت انبیا است. مولانا عبدالحمید افزود: علوم دینی بیشتر در مراکز دینی و حوزه‌های علمیه تعلیم داده می‌شود. وعلم نوع اول (علم روز) که روش صحیح سالم زیستن و ترقی دنیوی در جامعه را به انسان می‌آموزد اکثراً در دانشگاهها تدریس می‌شود. لذا تحصیل علوم دانشگاهی و تحصیل در مدارس آموزش و پرورش برای ما خصوصاً برای نسل جدید بسیار حیاتی و مهم است. جامعه اگر هر دوی این علم را داشته باشد، به معنای واقعی رشد و ترقی می کند و اگر در یکی از این دو علم کمبود داشته باشد باعث کمبود و نقصان در جامعه می‌شود. ایشان در ادامه در بیان نیاز مبرم بشر به تعالیم دینی گفت : شکی نیست که آن جوامعی که در علوم روز و تکنولوژی پیشرفت کرده‌اند استعدادهای بسیار خوبی را در این زمینه حاصل نموده‌اند. اما از آنجایی که علوم دینی و تعالیم انبیا را دراختیار ندارند و از تعلیمات اسلام بی‌بهره اند خلل بسیار بزرگی در زندگی شان بوجود آمده است و مصداق آیه «یعلمون ظاهراً من الحیوة الدنیا و هم عن الآخرة غافلون» قرار گرفته‌اند. زندگی دنیا را خوب می‌دانند ولی از لحاظ اخلاقی و خداشناسی و بندگی الله تعالی که وظیفه اصلی انسان است افت کرده‌اند. خطیب مسجد جامع مکی سپس به مقایسه جامعه کنونی مسلمین با مسلمانان صدر اسلام در زمینه پیشرفتهای علمی در هر دو نوع آن پرداخته و افزود: متاسفانه امروزه جامعه اسلامی در هر دو زمینه افت قابل ملاحظه‌ای نموده است. کشورهای اسلامی آن پیشرفت و رشدی که در قرون اولیه اسلام – دور صحابه و تابعین- در زمینه علوم دینی داشته‌اند امروزه ندارند. آن اشتیاق و تشنگی علمی نیست. آن تأثیراتی که آنان از قرآن و تعالیم انبیا می گرفتند امروزه نیست. مسلمانان متاسفانه در هر دو بعد عقب مانده‌اند که ظهور مشکلات در جامعه اسلامی زائیده رکود و ضعف در همین موارد است.لذا نیاز است که در هر دو بعد پیشرفت حاصل شود.ونباید تنها دنبال کسب مدرک باشیم. نباید اینطور باشد که طلاب فقط به فکر کسب مدرک و عمامه گذاری و دانشجویان فقط در فکر کسب مدرک دانشگاهی باشند. البته کسی که همراه با کسب علم ، مدرک علمی آن را بدون تقلب و پارتی بازی به دست آورده باشد اشکالی ندارد. مولانا عبد الحمید خطاب به حوزویان و دانشگاهیان گفت: حوزویان و دانشگاهیان باید تلاش کنند تا با تمام وجود علم را حاصل کنند. علم، نور و روشنایی است. علم جامعه را روشن می‌کند و باعث اصلاح و تزکیه جامعه می‌شود. ایشان به پدران ومادران در مورد تربیت فرزندانشان تأکید کرده وافزود: اگر رشد و موفقیت را می‌خواهید باید برای تحصیل فرزندان خود سرمایه گذاری کنید و بگذارید تا علم حاصل کنند. بهترین میراث شما برای فرزندتان مال دنیا و مغازه و زمین زیاد نیست بلکه بهترین میراث شما علم و دانش و تربیت صحیح است. امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به مسئولیت خطیر نهاد آموزش و پرورش در تربیت فرزندان جامعه اشاره کرده فرمود: رسالت آموزش و پرورش سنگین است. رسالت دانشگاه و وزارت علوم سنگین است و در کل، رسالت دولت در راستای تربیت فرزندان ایران وکسانی که در ایران سکونت دارند سنگین است.آنان نباید در راستای تعلیم وتربیت از خود بخل نشان بدهند. همچنین رسالت علما و حوزه‌های علمیه در راستای تعلیم علوم قرآنی و شریعت سنگین است وی با اظهار نارضایتی از وضعیت آموزشی و تربیتی موجود در کشورتصریح کرد: به نظر بنده امروزه حوزه‌ها هم کوتاهی دارند بنده از خودم و حوزه‌های علمیه انتقاد دارم که نتوانستیم رسالت خودمان را آن طور که باید و شاید انجام دهیم. و آموزش و پرورش نیز نتوانسته در راستای تعلیم فرزندان ما، قدمهای جدی و مؤثری بردارد. بنده مطابق معلوماتی که در این زمینه دارم، انتقاد می‌کنم. آری! باید گفت بعد از پیروزی انقلاب امید همه ما این بود که در راستای علم و تخصص و آموزش فرزندان منطقه تحول خواهد آمد، اما متاسفانه انتظار مردم منطقه بر آورده نشد و الان با وجود گذشت سی سال از انقلاب اسلامی هنوز تحول خاصی مشاهده نمی‌شود. مولانا عبدالحمید افزود: در همین سال جاری، وزارت آموزش و پرورش عده‌ای از سربازان را به مدت بیست روز آموزش داده و برای تعلیم به مناطق بلوچستان – نه سیستان- فرستادند. سربازی که 20 روز آنهم در ماه رمضان که بسیاری از آنها سر کلاس خواب بودند، تعلیم ببیند، چه دانشی به فرزندان این منطقه خواهد آموخت؟! ایشان با اشاره به وجود تبعیضات آشکار در استخدامها خواهان استفاده از نیروهای کارآمد معلمان و مدیران بومی در برنامه های آموزشی منطقه شد و آنرا از اسباب پیشرفت آینده کشور دانست وافزود: متاسفانه وقتی نوبت استخدام می‌شود، کارمندان از دیگر شهرستانها به استان سیستان و بلوچستان می‌آیند و سهمیه استان را می‌گیرند و یا اینکه کارمندان خود استان سرگردان می‌شوند و جای آنها را سرباز معلمینی که بیست روز دوره دیده‌اند می‌گیرند. به گفته ایشان: متأسفانه آموزش و پرورش در زمینه تربیت نیروی بومی منطقه موفقیتی نداشته است. حضرت شیخ الاسلام تصریح کرد:بعد از پیروزی انقلاب اکثر مسئولیتهای استان در دست غیر بومی‌ها بوده است و هم اکنون نیز مسئولیت استان در دست غیر بومی‌هاست افراد بومی که موفقیت و دلسوزی آنها بیشتر است، در روستاها و مناطق دور افتاده خدمت می‌کنند. من نمی‌دانم که این چه سیاست غلطی است که یک نفر از خود استان نمی‌تواند مسئول آموزش و پرورش بشود.و این هم جزو همان سیاستهای مخفی‌ای است که اهداف آن برای ما هنوز روشن نیست و تبعات ناگوار این سیاست تبعیض آمیز در نهایت دامنگیر فرزندان منطقه می‌شود. مولانا افزود: هدف ما از این انتقاد فقط دلسوزی و اصلاح است و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در این باره فکری بکند. مدیرت شورای هماهنگی مدارس اهل‌سنت سیستان و بلوچستان درادامه به عملکرد مدارس دینی اهل‌سنت اشاره کرده گفت: همچنین بنده از وضعیت حوزه های علمیه هم انتقاد دارم. ما در حوزه‌های علمیه نتوانستیم سیاستی را اتخاذ کنیم که د رجامعه اصلاح و هدایت عام شود و جامعه و مردم به عبادت و سحر خیزی و نماز شب روی بیاورند و حلال خواری و بیداری فکری و اجتماعی در جامعه به وجود آید. این کوتاهی از جانب ما است و ما به کوتاهی خودمان اعتراف می کنیم و از الله تعالی معذرت خواهی می کنیم و از مسئولین آموزش و پرورش هم می‌خواهیم که استغفار کنند و عملکرد خود را اصلاح نمایند. ایشان با ابراز نگرنی در مورد مسأله مدرسه عظیم آباد وطلاب و اساتید این مدرسه که سرکردان و پرشان حالند چنین گفتند: به همان اندازه که تخریب این مدرسه باعث ناراحتی ما شد، بازگشایی مجدد این مدرسه برای ما مهم است. چون دیگر مدارس دینی کار خود را شروع کرده اند و امید است مسئولین همکاری کنند و هر چه سریعتر مقدمات آغاز کار این مدرسه را در استان فراهم کنند. مولانا عبد الحمید به طرح ساماندهی مدارس نیز اشاره‌ای داشته و فرمود: در این رابطه باید گفت برای اینکه مدارس بتوانند رسالت خود را به خوبی انجام بدهند لازم است که استقلال این مدارس حفظ شود. و علت اصار ما نیزهمین امر است و دیگر هیچ غرضی در کار نیست. و گرنه ما هم راحت خواهیم بود که دولت هزینه مدارس ما را بدهد ولی این طرح به ضرر و زیان مدارس دینی اعم از شیعه و سنی است. لذا مدارس دینی باید مستقل باشند و دولتی نباشند زیرا دولتها هراز گاهی عوض می‌شوند، دولتی می رود و دولتی دیگر روی کار می‌آید و هیچ کس نمی داند در آینده چه پیش می‌آید. امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در پایان با اشاره انتخابات آمریکا و روی کار آمدن رئیس جمهور جدید گفت: امید است که در سیاستهای این دولت تغییر بیاید و به جای سیاست تخریب که بیش از همه دامنگیر مردم عراق و افغانستان و فلسطین هست سیاست گفتمان و مذاکره جایگزین شود و همین انتظار را از مسئولین کشورمان هم داریم که به جای تخریب و خشونت با روش گفتمان مشکلات حل شود. لذا امیدواریم در آینده در افغانساتان و عراق هم صلح بیاید و خودشان برای سر نوشت کشورشان تصمیم بگیرند و ریاست جمهور جدید آمریکا برای حل مشکلات خاورمیانه همکاری کند و حق ملت فلسطین به آنان بر گردانده شود و مسایل در چارچوب قانون و منطق حل شود و از خداوند منان می خواهیم در سطح جهان امنیت را حاکم بفرماید زیرا امنیت به نفع همه مردم است.

ه‍.ش. ۱۳۸۷ آبان ۲۴, جمعه

دانشگاه سیستان و بلوچستان در چند روز گذشته، دستخوش حوادثی بود.
به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، چند شب پیش و به دلیل ضرب شتم یکی از دانشجویان به وسیله‌ی چند نفر که از محیط خارج، وارد دانشگاه شده بودند، دانشجویان تجمعی به عنوان اعتراض به امنیت دانشگاه تشکیل دادند که این تجمع با حضور دکتر اکبری و دکتر شهرکی رئیس و معاون دانشگاه و قول مساعدشان برای برقراری امنیت و دستگیری ضاربان، پایان یافت.
اما در شب بعد از حادثه‌ی اول، یکی دیگر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ریاضی با سلاح سرد به نحو مشکوکی زخمی شد که در پی انتشار این خبر در دانشگاه، جمعی از دانشجویان در مقابل مسجد دانشگاه سیستان و بلوچستان دست به تجمع زدند و طی هفت بند به شرح زیر خواسته‌هایشان را اعلام کردند:1- مجازات سریع و قاطع عاملان حوادث اخیر و معرفی آن به دانشجویان 2- پاسخگویی رئیس دانشگاه به دانشجویان 3- استعفای دبیر کمیته‌ی انظباطی و رئیس حراست فیزیکی دانشگاه 4- اخراج کلیه افرا غیردانشجوی دانشگاه از کتابخانه، خوابگاه و سلف سرویس دانشگاه5- عدم برخورد آموزشی و انضباطی با افراد تجمع کننده 6- حفظ استقلال دانشگاه و عدم ایجاد شرایط امنیتی 7- عذرخواهی رسمی رئیس حراست دانشگاه در ساعات اولیه‌ی تحصن به دلیل عدم حضور رئیس دانشگاه، دکتر شهرکی معاون آموزش دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر شد و پس از عذرخواهی و ابراز تاسف گفت: شش نفر از عاملان حادثه‌ی اول دستگیر شده و چهار نفر دیگر نیز توسط افراد دستگیر شده معرفی شده‌اند، که مورد پیگیری قرار دارند. وی در رابطه با حضور افراد غیردانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با تغییر کارت دانشجویی دانشجویان که به‌زودی انجام خواهد شد و کدینگ کارت جدید، از جعل کارت دانشجویی و ورود افراد غیردانشجو در دانشگاه جلوگیری به‌عمل خواهد آمد. وی تأکید کرد با افراد تجمع کننده هیچ برخوردی نمی شود و با ابراز گله از دانشجویان در رابطه با تعطیلی کلاس‌های آموزشی افزود: امنیت، حق دانشجو است. رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان که برای شرکت در جلسه‌ی هیئت امنای دانشگاه ها در تهران به‌سر می‌برد؛ پس از مطلع شدن از تحصن دانشجویان و خواسته‌شان مبنی بر حضور وی در جمع، برای پاسخگویی به دانشگاه سیستان و بلوچستان بازگشت. دکتر اکبری گفت: از این دلگیرم که شما دانشجویان را در جمعی می‌بینم که همه نارحت هستید. وظیفه‌ی من این است که امنیت، پژوهش و آموزش دانشگاه را توأمان پیش ببرم. وی ادامه داد: کسانی که روی دانشجوی ما دست بلند کرده بودند، چند ساعت پس از حادثه دستگیر شدند. وی با اشاره به برگزاری 59 جلسه‌ی پرسش و پاسخ برگزار شده در دانشگاه در طی سال گذشته افزود: من وظیفه دارم به تک‌تک دانشجویان پاسخگو باشم. اکبری در خصوص خواسته‌ی دانشجویان مبنی بر استعفای برخی از مسئولان گفت: عملکرد بالاترین تا پایین‌ترین مسئول دانشگاه بررسی خواهد شد و بر اساس حق و عدالت، اقدام خواهد شد. وی تصریح کرد: خوابگاه، سلف سرویس و کتابخانه‌ی دانشگاه باید تنها مخصوص دانشجویان باشد و این مشکل پیگیری خواهد شد. وی ادامه داد: برخورد با همه‌ی افراد در دانشگاه بر اساس حق و عدالت خواهد بود. وی در خصوص بند 6 خواسته‌ی دانشجویان مبنی بر حفظ استقلال و جلوگیری از ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه گفت: اگر در دانشگاه فضای امنیتی وجود داشته باشد برای بنده به عنوان رئیس دانشگاه شرم است و من نمی‌پذیرم در جو دانشگاه فضای امنیتی وجود داشته باشد. دانشگاه سیستان و بلوچستان بهترین فضا را در کشور دارد و دانشجویان باید پوینده و باانگیزه در مسائل سیاسی شرکت کنند. نصیری یکی از اعضای شورای تحصن با قدردانی از زحمات رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمینه‌های علمی، پژوهشی و عمرانی گفت: ما در اینجا برای ایجاد امنیت در دانشگاه جمع شده‌ایم و بحث ما مسائل سیاسی است نه مسائل دیگر. همان‌طور که حضور دانشجویان بسیجی و دانشجویان تحکیم وحدت در کنار هم، نشان دهنده‌ی این موضوع است. وی ادامه داد: ما خواستار امنیت در دانشگاه هستیم و مسئول این ناامنی، دبیر کمیته‌ی انضباطی و رئیس حراست فیزیکی دانشگاه هستند که باید پاسخگوی دانشجویان باشند.

اعتراض اتحادیه‌ی اروپا به ادامه‌ی اعدام نوجوانان در ایران


به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از رادیوبلوچی : اتحادیه‌ی اروپا، با انتقاد از اعدام یک نوجوان ۱۹ ساله در اصفهان، این اقدام را نقش بر آب‌شدن امیدهای تازه‌ در زمینه‌ی ممنوعیت اعدام نوجوانان در ایران دانست.اعمال این گونه مجازات ناقض تعهدات بین‌المللی ایران توصیف شده است.


روز پنجشنبه (۱۳ نوامبر)، اتحادیه‌ی اروپا، با انتقاد از اعدام یک نوجوان ۱۹ ساله در ایران، این اقدام را نقش بر آب‌شدن امیدهای تازه‌ در ارتباط با ممنوعیت اعدام نوجوانان در ایران دانست. فرانسه که ریاست دوره‌ای اتحادیه‌ی اروپا را بر عهده‌ دارد، در نشست روز پنجشنبه‌ی این اتحادیه در بروکسل، اعلام کرد: «گویا دامنه‌ی بخشنامه‌ی صادر شده در ایران، برای ممنوعیت حکم اعدام نوجوانان، به اندازه‌ی کافی وسیع نیست.» ریاست اتحادیه‌ی اروپا صدور و اجرای حکم اعدام درمورد نوجوانان در ایران را خلاف آن دسته از حقوق و میثاق‌نامه‌های بین‌المللی دانسته که ایران نیز آنها را امضا کرده و ملزم به رعایتشان است.

اواسط ماه اکتبر قوه قضاییه‌ی ایران بخشنامه‌ای صادر کرد که در آن مجازات اعدام برای بزهکارانی که قبل از رسیدن به هجده‌سالگی مرتکب جرم شده‌اند، ممنوع اعلام شده است. معاون قضایی دادستان کل کشور در توضیح این بخشنامه، گفت:« بر اساس این بخشنامه مجازات افراد کمتر از ۱۸ سال سن در مرحله نخست با یک درجه تخفیف به حبس ابد کاهش خواهد یافت و در مرحله دوم نیز به ۱۵ سال حبس محکوم می‌شوند و در صورت اصلاح رفتار، با آزادی مشروط، مشمول رافت اسلامی شوند.»


با انتشار این خبر، طرفداران و فعالان حقوق بشر از صدور این بخشنامه استقبال کردند. سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر نیز بلافاصله با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه، این اقدام قوه‌ی قضاییه‌ی ایران را ستودند. اما عمر این خوشحالی طولانی نبود، زیرا به فاصله کوتاهی پس از آن، اعلام شد که بخشنامه شامل محکومین به قصاص نمی‌شود و این مجازات در این موارد همچنان به قوت خود باقی است. عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضاييه نیز در دفاع از قصاص گفت:«قصاص حق شخصی خانواده مقتول است.»

اذعان به عدم تناسب مجازات اعدام با بزهکاری نوجوانان

اعتراض تازه‌ی اتحادیه‌ی اروپا هم ناظر به اجرای حکم اعدام نوجوانی افغانی به نام غلامرضا ح است که بنا بر گزارش "برنا نیوز" به دلیل قتل با انگیزه‌های ناموسی و "نظر به تقاضای اولیای دم به قصاص نفس محکوم شده" است. این نوجوان ۱۹ ساله که در هشتم آبان‌ماه در زندان مرکزی اصفهان به دار آویخته شد، به هنگام ارتکاب جرم ۱۷ ساله بوده است.

اما اعتراض به اعدام نوجوانان در ایران تنها به طرفداران و فعالان حقوق بشر و نهادهای مدافع حقوق بشر خلاصه نمی‌شود. شماری از دست‌اندرکاران امور قضایی در جمهوری اسلامی هم به ناکارآمدی مجازات اعدام اعتراف دارند. روز گذشته (۲۳ آبان) حجت‌الاسلام عباسعلی علیزاده، معاون اداری و مالی قوه‌ی قضاییه ایران هم صدور حکم اعدام برای نوجوانان را زیر سئوال برد. او که به گزارش ایسنا در مراسمی در دادگستری استان همدان سخنرانی می‌کرد، درباره‌ی حکم اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال گفت:«این افراد نمی‌توانند مرتکب قتلی شوند که مجازاتش اعدام باشد.» علیزاده که با اشاره به "نداشتن قصد در این افراد و احراز نشدن شرایط لازم برای ارتکاب قتل" خواهان در نظر گرفتن مجازات‌های دیگر برای این افراد شده است. علیزاده در گوشه‌ای دیگر از سخنان خود به لایحه‌ی زندان‌زدایی اشاره کرده است و خواستار انجام اقداماتی برای جلوگیری از ارتکاب جرم شده است.

ریاست اتحادیه‌ی اروپا نیز به جای صدور حکم اعدامز خواستار به کارگیری تدابیر تربیتی برای نوجوانان مجرم به منظور ورود دوباره‌ی آنها به اجتماع شده است.

ایران؛ اعدام ۲۶ نوجوان در ۵ سال گذشته

ایران با امضای "میثاق جهانی حقوق مدنی و سیاسی" و پیوستن به "کنواسیون حقوق کودک" متعهد شده است که افرادی را که در هنگام ارتکاب جرم، سن آنها کمتر از ۱۸ سال بوده‌است، اعدام نکند. با وجود این تعهد، ایران یکی از سه کشور جهان است که نوجوانان بزهکار را اعدام می‌کند. اعدام مجرمان صغير در ايران تاکنون بارها مورد اعتراض نهادهای مدافع حقوق بشر همچون سازمان ديده بان حقوق بشر و عفو بين الملل، و همچنين اتحاديه اروپا و سازمان ملل متحد قرار گرفته است. سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌گویند، در سه سال اخیر، ۳۲ کودک در این ۵ کشور اعدام شده که ۲۶ نفر آنها فقط در ایران بوده‌اند. این‌ها نوجوانان بزهکاری بودند که به هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشتند. تنها در سال جاری میلادی، شش نوجوان مجرم در ایران اعدام شده‌اند.

عمائم الحكم في طهران... يعلو الفساد اعلاها

عمائم الحكم في طهران... يعلو الفساد اعلاها
لرجال الدين مواقع و مواقف عديدة في تاريخ الحياة السياسية الايرانية كانت قد بدأت مع قيام الدولة الصفوية التي احتل رجال الدين فيها اعلى المناصب بعد منصب الملك فقد كان كل منهما يستند على الاخر لتقوية نفوذه وتحكيم سطوته السياسية والروحية في المجتمع والدولة. كان الملك الصفوي على ما فيه من الفساد والاجرام الا انه قد اعطيت له القابا دينية عديدة من قبل رجال الدين كان من اهمها لقب نائب امام المهدي المنتظر بالوكالة‘ وهو ما يعادل منصب الولي الفقيه الذي يحكم اليوم في ايران‘ وذلك في مقابل السماح لرجال الدين بما يمكنهم من لعب دور في الحياة العامة والخاصىة للناس عبر ابتكار مسميات جديدة من قبيل " المرجع الاعلى ‘نائب الامام ‘الولي الفقيه ‘ وغيرها من المسميات الاخرى التي تهدف الى اخضاع المجتمع روحيا الى سلطة رجال الدين الذين اتفقوا مع السلطان على تقاسم السلطة بينهما وقد استمرت هذه الشركات بين السلطان الجائر و رجل الدين الفاسد مدة تزيد على الاربعة قرون وقد عمل كل منهما على احترام مبدأ الشراكة بينهما الا ان قيام الشاه محمد رضا بهلوي باطلاق ما سمي بالثورة البيضاء في منتصف القرن الماضي والتي كان من اهم ما جاء فيها قانون الاصلاح الزراعي وغيرها من القوانين الاخرى ‘ فقد ادت هذه الحركة الى اثارة غضب رجال الدين الذين اعتبروا ذلك مناقضا لمبدأ الشراكة بينهم وبين السلطان و رأوا ان الشاه يهدف من وراء هذه الحركة تجريدهم من املاكهم و تقليص نفوذهم ولهذا فقد ثاروا ضده حتى اطاحوا به واصبحت السلطة خالصة لهم دون شريك.
لقد شهدت ايران لاول مرة تجربة الحكم المطلق لرجال الدين وبما انها كانت تجربة غير مسبوقة فان الدعم لها كان كبيرا وكان حب الناس للاسلام و املهم في الخلاص من القهر والاستبداد البهلوي هو الموجب لهذا الدعم . الا ان رجال الدين الذين لم يكن لهم عهدا في ادارة الدولة و السلطة السياسية فقد واجهوا فشلا ذريعا في عملهم ولكنهم عملوا ومازالوا يعملون على اتخاذ اسلوب القهر والاذلال وسيلة لاسكات الشعوب الايرانية المعترضة على هذا الفشل .
كان المعممون ولمدة تزيد على عقد من الزمن يرفضون رفضا قاطعا ان يشاركهم غير المعممين في ادارة المؤسسات الحكومية او تولي مناصب عليا في النظام والدولة و كانت عملية الاطاحة بالدكتور" ابو الحسن بني صدر" اول رئيس جمهورية منتخب احد اوجه رفض مبدأ الشراكة ‘ الا ان الضغوط الداخلية والخارجية والاحساس بضرورة تلميع الصورة السيئة للنظام قد اجبرت الملالي على ادخال فئة غير المعممين في السلطة ولكن على شرط ان يكون هؤلاء تبعا لهم ولهذا جرى اختيار احمدي نجاد ليكون حصان طروادة لدى المعممين .
ان ماشهدته حكومة احمدي نجاد خلال السنوات الثلاثة ونيف الماضية من فساد وجور لا تقل عن اي مرحلة من مراحل حكم المعممين طوال العقود الثلاثة الماضية التي أمتلئت بالفساد الاجتماعي و السياسي والاقتصادي واوصلت البلاد الى ما هي عليه من حصار و عزلة دولية ‘ ولعل الحادثة الاخيرة التي ادت الى عزل وزير الداخلية " عوض علي كردان" الذي كان يحمل شاهدة دكتوراء مزورة هي خير شاهد على ما وصلت اليه حكومة احمدي نجاد من اسفاف . علما ان اجراء عزل الوزير المذكور لم يكن بسبب حمله شهادة مزورة فعدد حملة الشهادات المزورة والاميين في نظام الملالي لا يعد ولا يحصى ولكن في حقيقة الامر ان حادثة عزل الوزير جاء عقب كشف ما هو اهم من ذلك وهي جريمة اغتصاب كان قد ارتكبها بحق فتاة من اهالي مدينة ساري و فض بكارتها وبعد نشر وثائق القضية اًتخذت الشهادة المزورة حجة لعزله .
لقد ميز ملالي الحكم في ايران انفسهم عن سائر الناس وجعلوا منها طبقة لا يرقى اليها احد حتى انهم استحدثوا محكمة خاصة بهم تسمى " المحكمة الخاصة برجال الدين " الهدف منها بالدرجة الاولى هو ان لا تكون لاحد سلطة على المعممين وان كان هذا الاحد قاضيا يحكم باسم القانون الذي سنوه بانفسهم ‘ ثانيا التستر على فضائح المعممين ‘حيث ادى هذا التعالي على الناس بالكثير من الملالي وابناءهم الى ارتكاب افحش الجرائم ولكن الحصانة التي منحهم اياها النظام جعلهم مميزين عن الاخرين بكل شي حتى في تطبيق الاحكام التي انزلها الله بحق السارق والزاني والقاتل وغيرها من الاحكام الاخرى ‘ ولعل في الحادثة الاخيرة التي جرت في مدينة همدان خير دليل على ان النظام قد منح المعممين ميزة تجعلهم معفين من هذه الاحكام. ففي احدث ما كشف عنه من فساد المعممين في ايران هو قيام احد مسؤولي مكتب ممثل الولي الفقية ومرشد الثورة علي خامنئي في محافظة همدان و رئيس هيئة صلاة الجمعة في مدينة تويسركان المدعو حجة الاسلام والمسلمين " حسن گلستانی " بارتكاب فاحشة الزنا بأمرأة محصنة ( اي على ذمة رجل )‘ ولكن على الرغم من ضبطه متلبسا بالجريمة حيث جرى تصويره وهو يمارس فاحشة الزنا وقد تم نشره الفيلم عبر مواقع الانترنيت واعتراف هذا المعمم بجرمه الذي حاول في البداية الادعاء بانه قد اجرى عقد" المتعة " ولكن بعد اثبات ان المزني بها كانت على ذمة رجل وان الزاني كان على علم بذلك كون زوجها كان صديقا له ‘ فان محكمة رجال الدين اكتفت بالحكم على المعمم المذكور بمائة جلدة وابعاده الى احد المناطق النائية دون تجريده من منصبه!.
علما ان قانون العقوبات في ايران قد نص على تطبيق الرجم او الاعدام شنقا بحق من تثبت عليه جريمة الزنا ولكن يبدوا ان محكمة رجال الدين لديها قانون عقوبات يختلف عن القانون العام المعمول به وهذا ما يؤكد تمتع المعممين بالحصانة التي اشرنا اليها.
ما يهم في الأمر إننا مهما اختلفنا مع هؤلاء المعممين ونظامهم الإجرامي فهذا لا ينفى ان هؤلاء بشر وبالتالي فهم يحملون نفس الغرائز التي يحملها سائر الناس وقد يكون ما ترتكبه هذه الطبقة من جرائم وفواحش هو اقل مما يرتكبه الآخرون ولكن على العامة من الناس الذين يرون في هذه الطبقة صورة الملائكة وأصبحوا منصاعين لها انصياع البهيمة لراعيها ان يراجعوا أنفسهم و يصححوا أفكارهم وعليهم ان يقبلون بالأمر الواقع ان الملائكة لا تلبس وجه الشيطان ولكن الشياطين يتلبسون وجوه وعمائم الملائكة .

صباح الموسوي
كاتب احوازي

ه‍.ش. ۱۳۸۷ آبان ۲۱, سه‌شنبه

اطلاعیه جدید جنبش

شهادت عالم بزرگوار و دعوتگر مخلص شیخ علی دهواری
بسم الله الرحمن الرحیم
موت العالم موت العالم
(مرگ عالم مرگ تمام جهان است)
بدینوسیله جنبش مقاومت مردمی ایران (جندالله) شهادت عالم بزرگوار و داعی مخلص شیخ علی دهواری را محضر خانواده محترم و جامعه اهلسنت و شاگردان این عالم ربانی تسلیت می گوید.
شهادت یک عالم اهلسنت در شهر سراوان نشانه دسیسه شیطانی رژیم ولایت فقیه می باشد که با شهادت رساندن وی می خواهد در جامعه اهلسنت اختلاف ایجاد نموده و راه را برای جنایات بعدی خود هموار نمایند و این امر درایت و هوشیاری علمای اهلسنت را می طلبد که بدون نظر داشت اختلاف نظرها در برابر این گونه توطئه ها ایستادگی نمایند و رژیم را در طرح های شیطانیش ناکام نمایند.
شیخ علی دهواری عالمی بزرگ و دعوتگری مخلص و موحد بود که عمرش را در راه دفاع از اسلام و عقائد اسلامی گذراند و پس از عمری خدمت به دین و اسلام مظلومانه به شهادت رسید.
از الله تعالی می خواهیم که به این عالم بزرگوار مقامی بلند عنایت فرموده روحش را در جوار بهترین رحمتهایش قرار دهد.
جنبش مقاومت مردمی ایران(جندالله)

شهادت شیخ علی توسط اطلاعات در سراوان

شهادت شیخ علی توسط اطلاعات در سراوان

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از دزک نیوز از سراوان بعدازنماز مغرب دوشنبه مورخ ۲۰/۰۸/۱۳۸۷ دونفر با یک موتور سیکلت در خیابان حافظ شیخ علی را که از مسجد به طرف منزل میرفته مورد حمله قرار داده و به سوی او تیر اندازی میکنند و به ضرب چند تا گلوله به شیخ اصابت میکند و در جا جان خود را از دست میدهد و به سردخانه منتقل میشود و عاملین این قتل هنوز شناسایی نشده اند اما بیشتر بوی اختلاف از این قتل به مشام می خورد چون اکثر مردم در شهر این عقیده را دارند که شیخ مرحوم را اطلاعات پلید رژیم آخوندی به شهادت رسانده اند بنا به گفته ی یکی از دوستان شیخ در ساختمان نماینده خبیث رهبری در سراوان با نماینده ی خبیث و دشمن اهل سنت در سراوان جرّ وبحث هایی داشته اند وشیخ مرحوم جواب این ملعون را با تندی داده اند و در همان جا شیخ را تهدید کرده اند وبعد شیخ این مسئله را با یکی از دوستانش در جریان می گذارد . رژیم منحوس آخوندی ایران در تمام شهرهای بلوچستان علمایی را که از حقوق اهل سنت دفاع می کنند یکی یکی به شهادت می رساند وبه نام اقوام ویا گروه های مذهبی دیگر تمام می کند تا هم علماء اهل سنت را از بین برده باشد وهم بین گروه ها واقوام بلوچ درگیری درست بکند و طبق گزارش وبلاگ جمبش وبلاگ رسمی جند الله در چندی پیش در اعترافات جاسوسان اطلاعات کشوری که به دست مبارزان بلوچ دستگیر شده بودند اعلان کردند که حتی شهید کردن شیخ الاسلام هم در طرح اطلاعات ایران است تا بتواند بین اقوام بلوچستان تفرقه ایجاد کرده ودر کنار تفرقه به اهداف شوم خود دست یابد لذا از تمام اقوام وگروه های مذهبی تقاضا می شود که وحدت خود را حفظ نموده و با اتفاق خود مشت محکمی به دهان آلوده به خون بلوچستان او بزنند .

ه‍.ش. ۱۳۸۷ آبان ۲۰, دوشنبه

انتقال عبدالحمید ریگی از تهران به زاهدان

انتقال عبدالحمید ریگی از تهران به زاهدان

به گزارش آژانس خبری تفتان از زاهدان عبدالحمید ریگی برادر رهبر جنبش مقاومت از وزارت اطلاعات تهران به زاهدان انتقال داده شدند.طبق گزارش دریافتی از داخل وزارت اطلاعات استان بلوچستان عبدالحمید ریگی تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفته و از نظر روحی و جسمی کاملا فلج شده است.هم اکنون هم وزارت اطلاعات شدیدترین شکنجه ها را بر عبدالحمید ریگی وارد نموده تا به ناحق به ارتباط مسجد مکی با جنبش مقاومت اعتراف نماید و بعد از این اعتراف وی را اعدام نماید که تاکنون عبدالحمید ریگی این اتهام شوم را که قصد خبیث رژیم در دشمنی با علمای اهلسنت را برملا می نماید را قبول نکرده ولی همچنان شکنجه وی ادامه دارد.
این گزارش توسط شخصی از داخل وزارت اطلاعات زاهدان به بیرون درز کرده است.
تفاصیل بیشتر بعدا ارائه خواهد شد

ه‍.ش. ۱۳۸۷ آبان ۱۹, یکشنبه

نقشه های شوم حکومت اخوندی در شهرستان جاسک



یکی از سیاستهای شوم سردمداران حکومت بظاهر اسلامی ایران یکنواخت کردن یا بهتر بگویم اوردن شیعه های بشاکرد به شهر و روستاهای شهرستان جاسک است.


طغیان


شبی این چنین مرگ آور و هولناک
برای مردمم ، خلقم ، مادرم ، سرزمینم
و من اینگونه خاموش و بی تحرک
شمشیری بی خون و خونابه بی رگبار
و مسلسل بی کینه ای خون آور و شلیکی تا آخر
نه ، این بار نخواهم خفت در خویش و خواهم خواست برخاستن
و تنها با فریادم ، با گلوله تنها یارم، با ناقابل تنها جانم
آری خواهم خواست حتی با جانم



و نخواهم خواست این ذلت ، این زبونی ، این بیدادگر مردمان بی یاور
و خواهیم خواست برخاستن و بی تفاوت نخواهیم گذشت از دیارمان ، از خونمان ، از خلق در خونمان
و فریاد بر خواهیم آورد ، این بیداد ، این زبونی ، این بردگی
و طغیان خواهیم کرد با اشک ، با خلقمان ، با گلوله ، با دردمان
و به آتش خواهیم کشید این ظلمت ، این سیاهی ، این استبداد

یارمحمدزهی - خاش
yarmohamadzehii@yahoo.com

بازداشت روحانی اهل سنت کرد




ماموستا ايوب گنجي روحاني اهل سنت کرد در تاريخ 7 بهمن ماه سال گذشته به دليل ايراد خطابه اي انتقادي توسط نيروهاي امنيتي بازداشت و مورد شکنجه و اذيت و آزار قرار گرفته بود ، سرانجام با قيد ضمانت و اخذ تعهداتي چون " لباس کردي نپوشند ، به مسجد قبا نروند و سخنراني نکنند " در تاريخ 11 مهرماه سال جاري از زندان همدان آزاد گرديد.
بنا بر گزارشات دريافتي آقاي گنجي مجددا در تاريخ 5 آبان ماه سال جاري بازداشت و به زندان مرکزي همدان منتقل گرديده اند بازداشت ايشان در پي برگزاري دادگاه رسيدگي به اتهامات نامبرده صورت پذيرفته است ، از زمان بازداشت ايشان تا کنون و همچنين دادگاه رسيدگي به اتهامات ايشان اطلاعي در دست نيست . نامبرده بنا بر نظر پزشکان کماکان نيازمند مراقبت و درمان مي باشد.

فعالان حقوق بشر

شایعه دروغین تصادف رهبر جنبش مقاومت



به گزارش آژانس خبری تفتان از صبح روز یکشنبه مخبران و جاسوسان وزارت اطلاعات در سطح گسترده ای در بلوچستان شایعه کردند که رهبر جنبش مقاومت امیر عبدالمالک بلوچ در یک تصادف مجروح شده اند.

وزارت اطلاعات بارها با منتشر کردن چنین دروغهائی قصد دارد مردم را مایوس نموده و به اهداف پلید و شوم خود برسد.

خبرنگار تفتان طی تماسی که با مبارزان در کوههای بلوچستان داشته این شایعه را کاملا تکذیب نموده و از صحت و سلامت رهبر جنبش و دیگر مبارزان خبر دادند.

اثبات وجود خدا

وجود خداوند سبحان یکی از حقایق بزرگ و روشنی است که فطرت، عقول و بصیرتها بر آن دلالت دارند و سه منبع دانش، وحی و تاریخ نیز ما را به سوی آن راهنمایی می کند.
در هر عصر و زمان فقط کسانی در باره وجود خدا مجادله کرده‌اند که شهوات و غرایض دنیوی بر آنان غالب بوده است. بنا به تعبیردانشمندان روان شناس، الحاد و انکار خدا نزد این گروه از انسانها یکی از حیله‌ها و دسیسه‌هایی است که دلالت بر عدم شعور و درک صحیح می‌کند. به همین خاطر بوده که پیامبران الهی در هیچ حالتی دست از اثبات وجود خدا برنداشته و تلاش می‌کردند تا ایمان به خدا را از هر نوع شرکی پاک کنند.
اما به هر حال برای مقابله با کسانی که در باره وجود خدا، مجادله می‌کنند و سعی در شبهه‌افکنی درمیان انسان‌ها دارند، لازم است مقداری در این موضوع مطالبی نگاشته شود تا اینکه ایمان به خدا بر اساس عقل استوار، پایه ریزی شود. اگر چه همه چیز در کاینات نشانه‌ای از وجود خداست که نیازی به آوردن دلیل هم نیست. به قول شاعر:
آفتاب آمد دلیل آفتاب....


ادامه مطلب

دستگیری نوجوانی از هوشک سراوان بعلت نداشتن گواهینامه

دستگیری نوجوانی از هوشک سراوان بعلت نداشتن گواهینامه
به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از دزک نیوز از سراوان آقای دادشاه سه روز قبل در صف موتوری پمپ بنزین نوجوانی از هوشک منتظر زدن بنزین بوده که ماموران پلیس راهنمایی می آیند تا از مردم چنده ای بکنند و چون این نوجوان به نام محمدی گواهینامه نداشته موتورش را از صف بیرون می کشند ودرجه دار دستور می دهد که سرباز سوارش شود واورا به پاسگاه ببرد ولی نوجوان موتورش را به دست سرباز نمی دهد درجه دار اورا می زند ودرگیر می شوند بعد آگاهی سر می رسد مامور آگاهی بنام جعفری نوجوان را سوار کرده با خود می برد واو را به ستاد مبارزه با مواد مخدر می برند شخصی به نام بختیاری می آید واو را خوب کتک می زند بعد یکی دیگر به نام شهرکی به جانش می افتد و هنوز او بازداشت است واین احتمال می رود که او را به نام قاچاقچی به دادگاه ببرند لذا از کسانی که می توانند ودسترسی دارند از او حمایت کرده تا قربانی کارهای ناکرده خود نگردد .

یکی از جاسوسان و مزدوران رزیم در شهرستان جاسک توسط جوانان بلوچ ربوده شد.

یکی از جاسوسان و مزدوران رزیم در شهرستان جاسک توسط جوانان بلوچ ربوده شد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از فدائیان بلوچ بنا به اخبار رسیده شب گذشته شخصی به نام ح_ر اهل وساکن میناب که یکی از مخبران رزیم اخوندی بود در روستای یکدار جاسک توسط جوانان مبارز بلوچ دستگیر و به کوهای منطقه منتقل شد.و این هشداریست به تمام مخبران منطقه که دست از این شغل ننگین خود بردارند و گرنه همان طوری که عرصه را بر مردم منطقه تنگ کرده اندجوانان بلوچ عرصه را بر مخبران تنگ خواهند کرد وانان را به جزای اعمال ننگینشان خواهند رساند.
و جوانان بلوچ دیگر اگاهند و اجازه نمی دهند که یک عده مزدور خود فروش با ابرو وزندگی قوم بلوچ بازی کنند.
به امید بیداری هرچه بیشتر جوانان بلوچ

سایت شمس فیلتر شد

سنی نیوز:بار دیگر حکومت آخوندی که‌ تحمل کوچکترین صدای اهل سنت ایران را ندارد، سایت شورای مرکزی سنت ( شمس ) را فیلتر نمود.
آنها که‌ به هر نحو ممکن در تلاش برای از بین بردن اهل سنت هستند و هرگز حاضر نشده‌ و نیستند به کوچکترین خواسته‌ی مسلمانان اهل سنت در ایران پاسخ مثبت دهند. با فیلتر کردن سایتهای اهل سنت نمی توانند به‌ اهداف شومشان برسند.
شمس حزب و یا سازمانی سیاسی نیست. اولین جنبش سراسری اهل سنت ایران و یادگار بزرگانی مانند علامه مفتی‌زاده و علامه مولوی عبدالعزیز و … میباشد، که‌ به تمام اهل سنت ایران اعم از کورد، بلوچ، فارس، عرب، ترکمن و … تعلق دارد .
این عمل ننگین حکومت به‌ نام اسلامی ایران را محکوم می نماییم و لحظه‌ای برای رسیدن به‌ اهداف برحقمان کوتاهی نخواهیم کرد
شورای مرکزی سنت ـ شمس
www.shams۱۳۶۰.com

تلاش براي گسترش تشيع در جهان



به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از سنی نیوز:اخوند حسين انصاريان گفت: «فرهنگ شيعه، تا اواخر قرن حاضر از قم به جهان راه پيدا مي‌کند.»اين خطيب مذهبي در حاشيه ديدار از جشنواره کريمه اهل‌بيت(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با مثبت ارزيابي نمودن اين گونه اقدامات افزود: «جشنواره کريمه اهل بيت(ع) ريشه در قرآن دارد.»
انصاريان با اشاره به حجم فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي عرضه شده در اين نمايشگاه يادآور شد: فعاليت‌هاي فرهنگي صورت گرفته در قم به نسبت جمعيت و امکانات موجود در نوع خود قوي ‌است.
گفتني است كه آيت الله تسخيري دبیر مجمع تقریب مذاهب هر گونه تلاش براي نشر تشيع را نفي كرده بودند.