۱۳۸۷ بهمن ۱۴, دوشنبه

مذابح الأفغان في إيران

هذه المجزرة وغيرها من الأحداث الدامية الأخرى التي تعرضت لها مخيمات المهاجرين الأفغان في إيران‘ دفع بفنانين وإعلاميون ومؤرخون أفغان لتوثيقها على شكل أفلام وكتب و مسلسلات تلفزيونية وقد لقيت هذه الخطوة دعما من سياسيين و برلمانيون و زعماء قبليون و دينيون أفغان . و كان آخر ما أنتج في هذا الإطار فيلم يصور مجزرة مخيم " سفید سنك " و يمثل دور البطولة في هذا الفيلم " داوود عظیمی" احد ابرز الناجين من تلك المجزرة إضافة الى عدداً من الممثلين الأفغان الذين عاشوا في إيران وشاهدوا معانة أبناء جلدتهم عن قرب. يضاف الى ذلك صدور كتاب جديد يؤرخ لمعانات الأفغان في إيران ويقدم وثائق ومستندات عن مجزرة راح ضحيتها خمسة الآف سجين أفغاني تم دفنهم أحياء في مقبرة جماعية وقد استضافت احد القنوات التلفزيونية الأفغانية مؤخرا اثنين من الصحفيين المؤلفين لهذا الكتاب .

ادامه مطلب

خائنين معروف قوم بلوچ از سوي رژيم ماموريت بافتند كه نقش انقلابي بازي كنند!

رژيم مكار، با نيرنگي جديد براي خنثي كردن انقلاب ملي و مذهبي در بلوچستان دست بكار شد.
براي جلوگيري و سد باب از گسترش محبوبيت جنبش مقاومت مردمي و خنثي كردن اثرات و ثمرات انقلابي آن رژيم دست بدامن بعضي از سردارزادگان هميشه خائن نسبت بقوم بلوچ زده و به آنان اجازه تشكيل اجتماعات و سنخنراني هاي بظاهر انقلابي داده است تا همه جا در گوشه و كنار بلوچستان بروند و مردم را براي يك عمل انقلابي دعوت به اتفاق و اتحاد نمايند.
كور خوانده ايد اي دشمنان قسم خورده ملت بلوچ، خر خودتان هستيد و مردم خر نيستند تا توطئه به اين واضحي را نفهمند!
رژيم كه شديدا گرفتار مسئله امنيت در بلوچستان است توطئه جديدي را طراحي كرده است تا با اجراي آن جلو قيام مردمي در بلوچستان را بگيرد و با اين توطئه جديد به گمان خود خواهد توانست امنيت را در بلوچستان بر قرار كند براي اينكار به بعضي از سردارزادگان اجازه داده است كه در جاهاي مختلف مناطق خود نشستهائي را ترتيب دهند و در آن حرف انقلابي بزنند و مردم را دعوت به اتفاق و اتحاد كنند و چنين گمان ميرود كه رژيم با انجام يك چنين زيرسازي فريبكارانه اي پس از مدتي اين عناصر بظاهر سياسي و فعال را دستگير كرده و براي مدتي به زندان ميفرستد تا از آنان چهره اي محبوب و مردمي بسازد و با همين شيوه عوامفريبانه مردم را پشت سر آنها جمع كند و باين ترتيب با پيوستن مردم به اين انقلاب قلابي دولتي از پيوستن به انقلاب اصيل مردمي باز دارد. ولي كور خوانده است رژيم مكار چون تاريخچه خيانت اين سرداران و سردارزادگان بدبخت و سوداگر قوم كه هميشه زندگي ننگين خود را با فروش قوم خود در اينجا و آنجا و هرجا كه خريداري پيدا شده است گذرانده اند همه بطور دقيق خبر دارند و كاملا ميدانند . اينكه رژيم اكنون بعضي از اينها را وارد صحنه كرده است تا به ظاهر كار سياسي و باصطلاح انقلابي كنند اسباب تعجب همگان را بر انگيخته است و همه دارند از خود سئوال ميكنند كه اين جماعت خوش گذران كه هرگز درد مردم را نداشته و احساس نكرده اند و همه اش در فكر يك زندگي عافيت طلبانه براي خود بوده اند اينك چگونه بناگاه تبديل به عناصري انقلابي شده اند و حرف از اتفاق و اتحاد ميزنند و در محيطي پر حفقان كه تاكنون حتي به دو نفر هم امكان متحد شدن را نداده اند حالا بعضي از همين سردارباشي هاي كاملا معلوم الحال و عياش و تن پرست و برخوردار از تمامي مزاياي رژيم يكهو تبديل به عناصري انقلابي شده و در اجتماعات چندين صد نفري و در حضور لباس شخصي هاي معروف رژيم پشت ميكروفن قرار ميگيرند و حرف انقلابي ميزنند و مردم را دعوت به اتفاق و اتحاد ميكنند در حاليكه اينها در سخنراني هاي خود هيچ برنامه روشني ارائه نميدهند تا مردم بفهمند كه اينها با اين افقاق و اتحادي كه از آن حرف ميزنند ميخواهند چكار بكنند!؟
حقيقت ايسنت :
رژيم كه از سوي جنبش مقاومت مردمي به رهبري امير عبدالمالك بلوچ (حفظه الله) گرفتار چالش هاي متعدد امنيتي در منطقه شده و عاجز مانده است براي جلوگيري از پيشرفت اين انقلاب بتمام معني مردمي در بلوچستان بفكر افتاده است تا از اين جيره خواران زبون و حقير خود بعنوان يك راه حل بزعم خود مؤثر استفاده كند و بوسيله همين خائين خائف انقلاب دلير مردان از جان گذشته و مشقت طلب را بهمين راحتي با شكست مواجه نمايد ولي رژيم كور دل غافل از آنست انقلابي را كه هماكنون همچون سيلي خروشان براه افتاده است تا هر تفاله و زباله اي را كه بر سر راه قرار ميگيرد درهم كوبيده و براي دفن كردن به آشغالداني تاريخ پرتاب كند ديگر بهمين راحتي خنثي نخواهد شد.
خيانت چيزي نيست كه بدون مكافات عمل باقي بماند و اين سردارزادگان كه براي گذراندن يك زندگي پر عافيت هميشه از جيره و امكانات و امتيازات دولت مركزي استفاده كرده اند اكنون به بن بست كامل رسيده اند تا مكافات عمل خود را در همين دنيا هم پس بدهند، چون در آنطرف رژيم ديكتاتور و مستبد و آدمكش است كه ميخواهد در اين موقع حساس از آنان كار بگيرد و براي تكميل پروسه خيانت شان آنان را رودرروي انقلاب قرار دهد و در اينطرف انقلابيون جان بركف و قسم خورده براي نجات ملت مظلوم و محكوم شان هستند تا بي مهابا با هر عنصر خائني برخورد انقلابي كنند و اينجاست كه اين بيچاره هاي عافيت طلب بخاطر خيانت مستمري كه تا كنون در حق ملت خود كرده اند اكنون بجائي رسيده اند كه ديگر نه راه پس دارند و نه راه پيش . چون اگر اين بدبخت ها بدستور رژيم وارد پروسه اين خيانت جديد شوند تا انقلاب مردمي جنبش مقاومت را خنثي نمايند كه بي مهابا و بدون ترديد توسط انقلابيون كشته خواهند شد و با بجا گذاشتن نامي منفور و سياه در دنيا براي هميشه راهي جهنم خواهند شد و اگر دستور رژيم را كه اينهمه جيره اش را خورده اند اطاعت نكنند رژيم با يكي از روشهاي مخصوص بخود آنان را سر به نيست خواهد كرد و چنين خواهد بود آخر و عاقبت هر خانيني كه به ملت خود خيانت ميكند.... يا حق!

کشف طلا در بلوچستان


مدیر سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات‌ معدنى کشور اعلام کردر منطقه لاطلا واقع در کرمان اکتشافات سطحى به صورت سیستماتیک در عمق 1500مترى براى شناسایى طلا به اتمام رسیده و وجود 5 تن طلا، 250 تن نقره و 10هزار تن مس براى کارشناسان محرز شده است.

مدیر امور اکتشاف سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات معدنى کشور در ادامه از کشف ذخایر طلا در مناطق مسجدداغى، اینق، نبى‌جان و ساریلار آذربایجان‌شرقى خبر داد و گفت: در حال حاضر اکتشافات در 5 محدوده واقع در کردستان به پایان رسیده و وجود یکصد و دوازده کیلو طلا، 719 نقره و حدود صد هزار تن کانسنگ مس در منطقه خراپه واقع در محور سقز- پیرانشهر محرز شده است.

وى اکتشافات 5 تن طلا در محدوده بزمان، ذخایر مناسبى در محدوه سیاه‌جنگل واقع دربلوچستان، ذخیره قابل توجه تنگستن طلادار در محدوده چاه‌پلنگ اردکان با عیار اقتصادى 15 درصد، یکصد‌و‌بیست کیلوگرم طلا در منطقه هیرد شماره یک و حداقل 4 تن طلا براى هیرد شماره 3 و مقادیرى در منطقه شورآب به کمک اکتشافات سطحى و عمقى واقع در خراسان ‌جنوبى و در نهایت شناسایى یک زون طلادار تا به ضخامت 8 متر در منطقه خونیک را از دیگر دستاوردهاى اکتشافى سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور در بخش اکتشافات طلا عنوان کرد.

متجاوزان اشغالگر طلاهای بلوچستان را دارند غارت می کنند و آنگاه فرزندان بلوچستان سقفی برای درس و لقمه ای برای خوردن ندارند و هر روز به خاطر بدست آوردن یک لقمه نان در خودروهای گازوئیل کش کشته می شوند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

قرآن و اسلام از ديدگاه دانشمندان غربي



توجه به قرآن و تحقيق در مورد آن از دوره ي رنسانس تا دوران معاصر مورد توجه ي تعدادي از دانشمندان غربي قرار گرفته است و آنان بعد از پي بردن به عظمت قرآن، نظرات جالبي را بيان نموده اند كه بيان تعدادي از اين نظرات خالي از لطف نيست :

1. گوته مي گويد : اگرچه ما همواره از قرآن روي برمي گردانيم و در همان مرحله ي اول از آن اظهار تنفر مي نماييم اما آن خيلي زود ما را به سوي خود جذب كرده و شگفت زده مي نمايد و در نهايت ما را وادار مي كند كه در مقابل آن سر تعظيم و احترام فرود آوريم. سبك و اسلوب قرآن و هماهنگي و توافق آن با محتوا و هدفش محكم و استوار، بسيار عالي و باشكوه، با هيبت و سرسام آور و داراي رفعتي حقيقي و ابدي است. ازاين رو اين كتاب در تمام زمانها، تأثيري نيرومند از خود به جاي مي گذارد.

2. ولتر مي گويد : اگر تمام قرآن را از اول تا آخر آن بخوانيد، يك كلمه ي كودكانه در آن نخواهيد يافت. قرآن درحقيقت مجموعه اي است از پندهاي اخلاقي، دستورهاي ديني، راز ونياز به درگاه خداوند، تحذير و تشويق جهانيان و شرح سرگذشت فرستادگان خدا.

3. توماس كارلايل مي گويد : قرآن اساس تشريع براي هر زمان و مكان و سرچشمه ي احكام قضايي و قانون متبع در امور زندگي بوده و راه زندگي سعادتمندانه اي را براي پيروان خود روشن مي سازد. يكي از مزاياي قرآن كه دقت آن باعث دهشت و اعجاب من شده است، اين است كه در جمله هايي كوچك به بعضي از حقايق بزرگ اشاره نموده است .

4. دكتر جرنيه ي فرانسوي علت مسلمان شدن خود را اينگونه بيان مي كند : من تمام آيه هاي قرآن را كه درزمينه ي علوم طبيعي و بهداشت و طب بودند، مطالعه نمودم و آنها را با دقيق ترين قوانين علوم طبيعي و پيچيده ترين اصول ثابت شده ي علوم عقلي منطبق ديدم ويقين پيدا كردم كه هزار سال قبل جز خدا هيچ كسي بر روي زمين از آن قوانين و اصول آگاه نبوده است؛ پس به حقانيت و خدايي بودن چنين كتابي ايمان آوردم.

5. ريتو بنورث اعتراف مي كند : علوم طبيعي و فلكي و فلسفه از قرآن اقتباس شده است و علما مديون قرآن هستند.

6. جي مارگوليوت مي گويد : اقرار مي كنم كه قرآن مهمترين موقعيت را در ميان كتابهاي مذهبي جهان به خود اختصاص داده است؛ گرچه قرآن در اين طبقه ي ادبياتي جوانترين اثر به حساب مي آيد اما تأثير شگرفي را كه بر عده ي زيادي از مردم گذاشته است، همچنان به ديگران ارزاني مي دارد. اين كتاب براي اولين بار از افراد ناهمگون قبايل صحرايي در شبه جزيره ي عرب، امتي از قهرمانان ساخت و آنان نيز به نوبه ي خود اقدام به ايجاد چنان سازمانهاي وسيع سياسي مذهبي در جهان اسلام نمودند كه يكي از بزرگترين نيروهايي است كه اروپا و غرب براي آن حساب ويژه اي باز نموده اند.

7. موريس بوكايل مي گويد : بررسي كامل عيني و بي طرفانه ي قرآن در پرتو دانش مدرن، ما را به درك توافق بين اين دو (قرآن وعلم) رهنمون مي سازد و نيز اين حقيقت را روشن مي سازد كه در زمان محمد، نه او و نه هيچ انسان ديگري نمي توانسته است چنين مطالب شگفت انگيزي را كه با علم امروز مطابقت مي كند، به رشته ي تحرير در آورد.

8. ماكسيم رودنسون،نويسنده ي ماركسيست مي گويد : قرآن كتاب مقدسي است كه عقلانيت جايگاه بسيار بزرگي را در آن اشغال نموده است. در اين كتاب خداوند براي مردم همواره دليل و برهان ارائه مي نمايد و در مناسبتهاي متعدد براي انسان تكرار مي كند كه پيامبران همراه دليل وبرهان مبعوث شده اند. به نظر مي رسد عقل گرايي قرآني همچون سنگ، سخت، مستحكم و اصلي بنيادي است.

9. جان ديون پورت مي گويد : قرآن تا آن حد معجزه ي جاويد شناخته شده است كه محمد (ص) آن را دليل قوي و مؤيد رسالتش اعلام نمود و آشكارا فصيح ترين مردان آن روز عربستان را به مبارزه دعوت نمود تا يك سوره مانند قرآن بياورند. قرآن مانند انجيل نيست كه فقط به عنوان ميزان و شاخصي درباره ي عقايد ديني، عبادت و عمل پيروان ‎آن شناخته شده باشد بلكه داراي مكتب و روش سياسي نيز هست. كليه ي مسايل حياتي و مالي با اجازه ي همين منبع و مصدر قانونگذاري حل مي شود. در ميان محسنات زيادي كه قرآن به حق واجد آن است، دو نكته ي بسيار مهم وجود دارد يكي لحن تعظيم و تكريم هنگام ذكر نام خداوند و ديگري وجود نداشتن فكر، بيان و يا داستاني خلاف تقوا يا حاكي از سوء اخلاق و بي عفتي و عدم طهارت كه آن را معيوب و لكه دار نمايد در صورتي كه با كمال تأسف اين نواقص در موارد بسيار زيادي در كتب يهود ديده مي شوند .

10. ويل دورانت مي گويد : در قرآن قانون و اخلاق يكي است. رفتار ديني در قرآن شامل رفتار دنيوي نيز هست و همه ي امور آن از جانب خداوند وحي شده است.

11. ادوارد گيسبون مي گويد : قرآن دستور عمومي و قانون اساسي مسلمين است؛ دستوري است شامل مجموعه قوانين ديني، اجتماعي مدني، تجاري، نظامي، قضايي،جنايي و جزايي.

12. هربرت جرج ولز مي گويد : قرآن بهترين راهنماي يك عقيده ي قلبي يعني توحيد و اخلاق فاضله است. شايد نيروي معنوي اين كتاب منحصر به سادگي اوامر و نواهي آن باشد چنانكه گاهي يك كلمه ي آن چندين حقيقت را در بر مي گيرد. قرآن كتاب علمي، ديني، اجتماعي، تربيتي، اخلاقي و تاريخي است. مقررات و احكام آن با اصول قوانين ومقررات دنياي امروزي هماهنگ و براي هميشه قابل پيروي و عمل است.

13. رود يويل كشيش فرانسوي مي گويد : قرآن روحي قوي است كه يك ملت فقير و نادان را منقلب نمود و تمدن نيرومندي را كه رونق كامل داشت، به وجود آورد ؛ تمدني كه بالهاي خود را از سمت غرب تا اسپانيا و از سمت شرق به حدود هند و چين گسترش داد و در اندك زماني امپراتوري بزرگي را تأسيس نمود. قرآن مقام والايي دارد. اروپا نبايد فراموش كند كه مديون اين كتاب است؛ كتابي كه آفتاب علم را در ميان تاريكي قرون وسطي در اروپا جلوه گر ساخت.

14. پروفوسور هانري كربن (فيلسوف معاصر فرانسوي) : اگر انديشه هاي محمد خرافي بود و يا اگر محمد پيامبر خدا نبود هيچگاه جرات نمي كرد حرفي از علم به ميان آورد و بشر را به علم دعوت كند.

15. پروفوسور آرتور ج.آربري (دانشمند و خاورشناس انگليسي) : هنگامي كه به پايان ترجمه قرآن رسيدم موضوعي (مربوط به زندگي ) مرا پريشان كرده بود، اما در طول ايام پريشاني، قرآن مرا چنان آرامشي بخشيد و چنان حفظ كرد كه براي هميشه رهين منتش شدم.

16. آلبرت انيشتين (متفكر و فيزيكدان فوق بزرگ جهان) : قرآن كتاب جبر يا هندسه يا حساب نيست بلكه مجموعه ي قوانيني است كه بشر را به راه راست هدايت مي كند، راهي كه بزرگترين فلاسفه از تعريف آن عاجزند.

17. دكتر گوستاولوبون (مورخ بزرگ و مشهور فرانسوي) : قرآن كه كتاب آسماني مسلمين است، به تعاليم و دستورات مذهبي منحصر نمي شود بلكه مشتمل است بر دستورات سياسي و اجتماعي، خيرات، نيكي، مهمان نوازي، اعتدال در خواهش هاي نفساني، وفاي به عهد، اكرام به والدين، كمك كردن به بيوه و يتيم وسرپرستي آنان، نيكي كردن در مقابل بدي و... كه در موارد متعددي به آن ها تاكيد شده، و در آن تمام اين صفات و خصلت هاي پسنديده تعليم داده شده است.

18. ج.م . رودويل (اسلام شناس انگليسي) : قرآن مقام والايي دارد، زيرا نام خداوند و خالق جهان و ستايش او را در ميان ملل بت پرست نشر داد و آن را به همه كس اعلام كرد. اروپا نبايد فراموش كند كه مديون قرآن است. همان كتابي كه آفتاب علم را در ميان تاريكي قرون وسطا در اروپا جلوه گر ساخت.

19. ارنست رنان مي گويد : اگر كسي خواسته باشد به كتابي كه از آسمان نازل شده است ايمان بياورد، آن كتاب فقط قرآن است زيرا كتب ديگر آسماني امتيازات قرآن را ندارند.

20. لئون تولستوي (فيلسوف و نويسنده ي مشهور روسي) : هركس بخواهد سادگي و بي پيرايه بودن اسلام را درك كند، بايد قرآن را بخواند، در آنجا قوانين وت عليماتي بر مبناي حقايق روشن و آشكار صادر و احكام آسان و ساده براي عموم بيان شده است.

نتيجه : بعد از خواندن مقالاتي از محققين و دانشمندان غربي در موردقرآن، دريافتم كه آنان بيش از بسياري از مسلمانان امروزي به عظمت و شگفت انگيز بودن آن پي برده اند، عده اي كه با انصاف و بدون اغراض سياسي و فقط به منظور تحقيق و كشف حقيقت به بررسي قرآن پرداخته اند و بيشتر آنان عضو آكادميهاي بزرگ علمي غرب هستند، خود به اسلام گرويده اند و عده اي ديگر نتايج تحقيقات خود را در اختيار كساني گذاشته اند كه از بيداري مسلمانان و توجه ي دوباره ي آنان به قرآن در هراسند تا آنها بتوانند با كمك گرفتن از اين تحقيقات راههاي جديدتري را براي دور نگه داشتن مسلمانان از قرآن تجربه نمايند.

اسلام باعث رشد من شد.


الف کارلسون (Ulf karlsson)

مؤسسه هادی در سایت اینترنتی خود(website Islamic city) پرسشنامه ای را قرار داده است تا افرادی که تازه مسلمان شده اند ازسفر خود به اسلام تعریف کنند و برای دیگران نا گفته ها را باز گو نمایند . هم اکنون آنچه در زیرمی آید یکی از همان پاسخ هایی است که از طرف « Ulf karlsson » به این پرسشنامه ارسال شده است بدان امید که مورد رضایت خوانندگان گرامی واقع شود.

-چه عاملی باعث شد که شما به دین اسلام روی آورید ؟

سؤال سختی است .فقط می توانم منطق این امر را حدس بزنم . هیچ اعتقاد و باوری به خدا نداشتم و تمام امور مذهبی وموضوعات آن چیزی غریب و بیگانه برای من بود .


اسلام باعث رشد من شد.

الف کارلسون (Ulf karlsson)

مؤسسه هادی [1] در سایت اینترنتی خود(website Islamic city)[2] پرسشنامه ای را قرار داده است تا افرادی که تازه مسلمان شده اند ازسفر خود به اسلام تعریف کنند و برای دیگران نا گفته ها را باز گو نمایند . هم اکنون آنچه در زیرمی آید یکی از همان پاسخ هایی است که از طرف « Ulf karlsson » به این پرسشنامه ارسال شده است بدان امید که مورد رضایت خوانندگان گرامی واقع شود.

-چه عاملی باعث شد که شما به دین اسلام روی آورید ؟

سؤال سختی است .فقط می توانم منطق این امر را حدس بزنم . هیچ اعتقاد و باوری به خدا نداشتم و تمام امور مذهبی وموضوعات آن چیزی غریب و بیگانه برای من بود . اما بعد یک سری «تجربیات نیرومند الهی » پیدا کردم وآن زمانی بود که دریک پار ک جنگلی در حال عکس گرفتن بودم . با نگاه کردن به طبیعت اطراف خویش به فکر افتادم و احساس کردم که به منبعی عظیم و بزرگتر تعلق دارم وجزءکوچکی از از این مخلوقات هستم .

دقیقاً نمی دانم که چه مدت در جستجوی اسلام بودم .فقط متوجه شدم که مسیحیت نمی تواند نیازهای مرا برآورده کند . نمی توانستم این همه واسطه را که می گفتند بین خدا و بنده اش است باور کنم و پرسش فردی که به اصطلاح « نیمه خدا » و« نیمه بشر » بود ، برای من چیزی عجیب بود .

با استفاده از اینترنت دوستی را یافتم که مسلمان شده بود و اعتقاد راسخ او با قلب من صحبت می کرد و به تدریج به وجود خداوند باور پیدا کردم . البته بعد از آن تجربه الهی که ذکر کردم چه می توانستم انجام دهم ؟ مطالعه کردن قرآن وگوش دادن به صحبتهای مسلمانان عواملی مهم در این راه بودند، دلیل ومنطقی که در بیانات قرآن بود ،حقایق علی که در قرآن بیان شده بود ،همه اینها عواملی بودند که سبب شد من باور داشته باشم که این کتاب گفته بشر نیست بلکه کلمات یاری تعالی است ودر نتیجه به طور یقینی به وجود خداوند ایمان آوردم و به طور کامل پذیرفتم که محمد (ص) یکی از فرستادگان خداوند است و زمانی که به این اعتقادات رسیدم ،دیگر چیزی نمانده بود و بنابراین به اسلام گرویدم.

-چه مشکلاتی در این راه داشتید ؟

فقط ترسو بودن من تنها مشکل بود . یر خورد و اطلاع بسیار اندکی از مسلمانان داشتم و همیشه با دید حقارت و شک و تردید به افراد مذهبی می نگریستم .همیشه از این می ترسیدم که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر من به دنبال احساسات و افکار خویش بروم از این که چه چیزی ممکن بود برای من اتفاق بیفتد ، می ترسیدم و از این که در آینده چه خواهم شد ، می ترسیدم.

از اینکه در جامعه ای زندگی می کردم که مسلمان در آن خیلی کم و یا اصلاً وجود نداشت ، نیز یکی دیگر از مشکلات من بود. باید حدود یک ساعت راه می رفتم تا به جایی برسم که در آنجا مسلمانان حضور داشتند والبته همیشه هم این امکان وجود نداشت که در مواقع احتیاج بتوانم به مسلمانان دسترسی پیدا کنم.

-چه زمانی به اسلام ایمان آوردید و عکس العمل دوستان و خانواده ات در قبال این موضوع چه بود ؟

در بیست و چهارم ژولای 1997 رسماً مسلمان شدم و شهادتین را به زبان آوردم . اما آنچه واقعاً باعث شد که من مسلمان شوم داستانی طولانی دارد واکنون تنها بهتر است بگویم خداوند مرا در این راه هدایت فرمود.

واکنش و عکس العمل دوستان و خانواده ام مثبت بود وهمه آنها آن را امری خوب در نظر گرفتند و البته آنها گاهی اوقات مؤدبانه از من می پرسیدم که چرا مسلمان شده ام ؟ و چرا مسیحی باقی نماندم ؟ اما بهتر است باز تکرار کنم که واکنش انها مثبت بود ( حداقل تا آنجا که من می دانستم) .البته گاهی اوقات پدرم با من شوخی هایی می کرد و سربه سرم می گذاشت اما او عادت داشت که سر به سرم بگذارد ومهم نبود .

-اسلام چگونه می تواند زندگی انسان را تغیر دهد و بهبود بخشد ؟

نمی دانم که چگونه این امر صورت می گیرد اما اکنون خیلی خوشحال هستم دیگر آن اضطراب و تشویش قبلی زندگی را ندارم . بخاطر ایمان آوردن و همچنین «مراقبت الهی» به آرامش دست یافته ام .دوستان من می گویند که من بسیار آرام وراحت زندگی می کنم و به وقار و آرامش خاصی دست بافته ام وهمین ویژگی ها را نسبت به افراد دیگردارم .

یکسری از خصوصیات منفی که در دیگران وجود داشت درمن وجود نداشت بنابراین از این نظر تغیری در من ایجاد نشده است . اما دیگران عادات بد قبلی را ترک می کنند و بنابراین زندگی بهتری رااز سر می گیرند .بیشتر از قبل به زنان احترام می گذارم ( یا حد اقل این که خودم می خواهم این چنین باشم) مخصوصاً با زنان مسلمان با احترام ویژه ای بر خورد می کنم.

ودر نهایت اسلام باعث رشد همه جانبه من شده است .احساس رشدی عظیم در همه جنبه ها می کنم . شاید به خاطر این است که جستجوی من به دنبال آرامش دیگر به پایان رسیده است .من آرامش را یافته ام و این بزرگترین فرقی است که من نسبت به قبل کرده ام و البته این امر نتیجه مسلمان شدن من است .

-لطفاً بیشتر در مورد خودتان و خانواده تان برایمان توضیح دهید ؟

من مردی بیست و پنج ساله و اهل سوئد هستم ودر خانواده ای از طبقه متوسط جامعه زندگی می کنم. در خانواده ای آرام یزرگ شده ام. پدر ومادرم هر دو کار می کنند وتا به حال هیچ مشکلی جدی با خانواده ام نداشته ام . البته از این که من مسلمان شدم خانواده ام کمی با دید حقارت به من نگاه می کنند اما زیاد مهم نیست. در یک نیروگاه اتمی کار می کنم و شغلم را بسیار دوست دارم.

اکنون به دنبال پیدا کردن افراد و دوستان جدیدی در جامعه اسلامی هستم . البته این کار امری ساده نیست زیرا من شصت مایل دورتر از آنها زندگی می کنم. اما اینترنت راه بزرگی است که من می توانم از طریق آن به جامعه نو مسلمانان در سراسر دنیا دسترسی پیدا کنم.

---------------------------------------------

منبع:اینک خورشید از غرب طلوع می کند

نوسنده: مظفر حلیم با همکاری بتی باومن

مترجم: عبد العزیز ویسی

شریعت اسلامی؛ راه برون رفت از بحران مالی کنونی



تعدادی از روزنامه های بزرگ اقتصادی در اروپا تطبیق شریعت اسلامی در مجال اقتصادی را تنها راه حل نجات از چنگال سرمایه داری که عامل بحران اقتصادی اخیر است، دانستند.


“بوفیس فانسون” مدیر تحریر مجله ی اقتصادی “چالنجز” سرمقاله ای با عنوان “پاپ یا قرآن” نگاشته است که باعث عکس العمل های متفاوت و شدیدی از سوی محافل اقتصادی گردیده.
وی در این سرمقاله اخلاق سرمایه داری را به پرسش کشانده است و از نقشی که کلیسای کاتولیک با سهل انگاری نسبت به این پدیده و توجیه آن بازی کرده است انتقاد کرده.
وی نوشته: این نسل بد اقتصادی انسانیت را به پرتگاه سقوط کشانده است.
وی در پرسشی سرزنش آمیز نسبت به پاپ و کلیسا می گوید: “من فکر می کنم ما برای آنکه بهتر بدانیم در این بحران چه بلایی دارد سر ما و بانک هایمان می آید باید به جای انجیل قرآن را بخوانیم زیرا اگر سردمداران بانکهای ما به آنچه در قرآن آمده است احترام می گذاشتند و آن را پیاده می کردند این همه فاجعه وبحران برای ما پیش نمی آمد که ما را به این وضعیت نامناسب بکشاند زیرا پول، پول تولید نمی کند” در همین سیاق و البته صریح تر و با جرات بیشتر، “رولان لاسکین” رئیس تحریر مجله ی “لو ژورنال دو فاینانس” در سرمقاله ی این هفته پیشنهاد کرده است برای پایان دادن به بحران اخیر مالی، شریعت اسلامی مورد عمل قرار گیرد.
لاسکین در مقاله ی خود به عنوان “آیا وال استریت آماده ی عمل به مبادی شریعت اسلامی است؟” خطراتی را که سرمایه داری را تهدید می کند مورد بررسی قرار داده و برای نجات وضعیت کنونی پیشنهاد داده است سریعا یک نظام جایگزین معرفی شود. وی سلسله ای ار راه حل های جنجال برانگیز را رائه داده است که در پیشاپیش آنها تطبیق شریعت اسلامی آمده است.این پیشنهاد با وجود تعارضی است که شریعت اسلامی با ارزش های غربی و اعتقادات دینی آن دارد.
اصل خبر: محمد النوری/ سایت اسلام آنلاین
اصل مقاله ی “بوفیس فانسون” در مجله ی چالنجز با عنوان “پاپ یا قرآن؟” (به فرانسه)
اصل مقاله ی “رولان لاسکین” در مجله ی “لو ژورنال دو فاینانس” (به فرانسه)

۱۳۸۷ بهمن ۱۳, یکشنبه

نماینده مجلس :با پاکستان اتمام حجت مى کنيم

به گزارش آژانس خبر تفتان کرمی راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی رژیم در گفتگو با فارس با تهدید کردن دولت پاکستان و گفت با دولت پاکستان برای پایان دادن به ناامنی در مرزهای شرقی، اتمام حجت می کنیم و خواهان برخورد عاجل با مبارزان بلوچ هستیم.
این عضو مجلس شکست رژیم در برابر مبارزان را بر گردن پاکستان انداخت تا بر رسوائی خود پرده نهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس ضمن بیان این مطلب گفت: ناامنی در مرزهای پاکستان یکی از مباحث همیشگی کمیسیون امنیت ملی در چند ماه اخیر بوده است.
محمد کرمی راد افزود: مسئولان وزارتخانه های کشور و امورخارجه نیز بارها در کمیسیون حضور یافته و به سوالات نمایندگان پاسخ داده اند.
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلسات دیپلماتیک و صحبت های مطرح شده جوابگوی خسارت های وارده به جمهوری اسلامی نیست و شرایط در مرز پاکستان از حوصله و حسن نیت ایران خارج شده است.
وی گفت: ناتوانی دولت پاکستان در کنترل مرزهایش، نشانگر نوعی افسارگسیختگی است که پایانی بر آن متصور نیست. مسئولان ذی ربط تعلل نکنند و اقدامات لازم را آغاز کنند.
کرمی راد با اشاره به آمار هلاک شدگان نیروی انتظامی در مرز پاکستان مثل همیشه مبارزان راه آزادی را که برای رسیدن به حقشان مبارزه می کنند را به استکبار جهانی نسبت داد

او افزود باید ضمن اتمام حجت با دولت پاکستان و همزمان با اقدامات دیپلماتیک، زمینه برخورد عاجل با مبارزان بلوچ در خاک پاکستان را فراهم کنیم.

محمد کرمی راد افزود: طبق اعلام وزیر امورخارجه پاکستان، سالانه 600 ترور در این کشور اتفاق می افتد، دولت پاکستان تا به حال ثابت کرده عنان کار از دست خارج شده اما جمهوری اسلامی آماده است، اقدام انقلابی خود را برای اصلاح این وضعیت آغاز کند.

پیام تسلیت

سی امین سالگرد انقلاب آخوندی را به عموم مردم بلوچستان و ایران تسلیت می گوییم

متاسفانه با اینکه خشت و خشتهای اولین این انقلاب ننگین توسط آخوندها و ... کج نهاده شده اما افسوس با همان حال به عمر مفتضحانه خود ادامه می دهد و ما همچنان با هزاران امید و آرزو منتظر فروپاشی آن هستیم و امید است همه ما دست در دست هم بیش از پیش برای براندازی این نظام شیطانی و به مجازات رساندن این خون آشامان کوشا باشیم و مبادا که سالی دیگر را به هم تسلیت بگوییم سالگردش را بلکه شاهد جشن و پایکوبی باشیم که از شر این دژخیمان هم خویش و هم دنیا را رهانیده ایم

خبرگزاری بلوچ نیوز - بلوچنا

اطلاعیه خبرگزاری دزک

سلام دوستان
خبرگزاری دزک پس از متوقف نمودن فعالیت خویش در محیط بلاگفا بنا به عدم امانتداری بلاگفا نسبت به کاربران و همکاری مستلدش با رژیم آخوندی دراین آدرس به فعالیت ادامه میدهد
با سپاس
حمیدرضا
خبرگزاری دزک
http://www.dezaknews-h.blogspot.com

نامه یک پاسدار برای مبارزین بلوچستان که به خوبی می توان تفکر فاشیستی اش را مشاهده نمود

حالا شما با کشتن ماموران رژیم چه چیزی را می خواهید ثابت کنید ؟ ..............
اقای محترم این رو بدون مسئولین رژیم خیلی مهربان و سخاوتمند هستند وگرنه اگر دست شخصی مثل من بود تمام اون منطقه + روستاهای اطراف رو با شهاب 3 هدف میگرفتم و با حملات هوایی کوچکترین اثری از نژاد کثیف شما بلوچ های سنی که شیطان پرست هستین نمیگذاشتم.
..........................

من کاری به کشته های شما و اعدام شده های شما ندارم چرا که معتقد هستم هر بلایی به سر نژاد کثیف و بی مصرف شما بیاد حق مسلم شماست...................
انشالله به یاری خداوند نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوی ترین نیروهای زمینی دنیا سر تک تک شما شیطان پرستان کافر رو به تهران میارند و با نصب اونها در میدان های شهر موجبات شادی و پایکوبی ملت ایران رو فراهم میکنه....................
( یکی از کشته شده ها در حمله شما به سراوان از دوستان خانوادگی عموی من بود) خدا شاهد هست که اگر به ما بگن لحظه ای درنگ نمیکنیم و به جنگ شما میایم ! فقط ارزوی من این هست جلوش شما کثافت ها اسلحه به دست بگیرم و شما رو به درک وصل کنم تا انشالله در جهنم معبود خودتون رو که همانا شیطان هست زیارت کنین.

پدرام پارسا
یکی از اعضای نیروهای مقاومت بسیج منطقه7شهر تهران


آقای پارسا معطل نکن سلاح بردار و بیا به بلوچستان تا مثل همقطارانت به جهنم ابدی بروی ما منتطرتیم نگاه کن دیر نکنی هر چه زودتر

اطلاعیه بلوچ گپ

سلام دوستان

به دلیل وجود پاره ای مشکلات و گرفتاریها، مدتی نتوانستیم همگام با دیگر سایتها و وبلاگهای فعال بلوچستان مسائل و حقایق بلوچستان را منتشر کنیم.

قصد داریم بعد از این، وظیفه خود را که همان بیان حقایق و وجود تبعیض و بی عدالتی در بلوچستان، این سرزمین دلاور خیز و مبارز پرور است را به نحوی بهتر و آنگونه که شایسته مردم مظلوم این دیار است انجام دهیم.

از خداوند منان خواهانیم که به ما قدرت بیان حقایق را تا رسیدن به برابری،مساوات و آزادی که هدف همه ماست عطا نماید.

بلوچـــــــــه گــــــــپ